Axkid artikli, Saveti i korisne informacija

Švedska bezbednost u DNK Axkida

Švedska je jedna od zemalja sa najmanje smrtnih slučajeva među decom od 0 do 5 godina. Ovo je čini jednom od najsigurnijih država na svetu po pitanju bezbednosti dece na putevima.

Bezbednosni rad na putevima – sa švedskim korenima

U švedskom gradu Geteborgu šezdesetih godina prošlog veka – “istorija se okrenula”. Tada su se pojavila prvi put dečija auto sedišta okrenuta u suprotnom smeru od kretanja vozila. Njihov prototip je lansirao profesor Bertil Aldman. On je bio inspirisan astronautima i sa ciljem da se osigura da nijedno dete ne bude izloženo silama opasnim po život tokom frontalnog sudara. Od tada su švedski roditelji, političari, istraživači, dobavljači, proizvođači i mnogi drugi – ujedinjeni. Svi su radili i rade na spasavanju hiljada života na putevima i bezbednosti. A, to Švedsku čini jednom od najbezbednijih zemalja na svetu kada je u pitanju zaštita dece u saobraćaju. Ovaj bezbednosni rad je, slobodno možemo reći, u DNK Axkida.

Godina 1997. je bila veoma važna, može se reći istorijska. Tada je švedski parlament glasao za Vision Zero. Cilj: da niko ne pogine ili doživotno bude povređen u drumskom saobraćaju. Ova inicijativa je imala veliki međunarodni uticaj pošto su ideje iz vizije sada integrisane u globalne ciljeve održivog razvoja UN.

Priča iz života: Olimpijska šampionka za svoje dete odabrala Axkid sedište

Krucijalno rešenje – dečija auto sedišta u suprotnom smeru od kretanja vozila

Vision Zero se bavio mnogim izazovima bezbednosti na putevima kako bi smanjio jaz između cilja i trenutne situacije. Jedan takav problem koji je rešen inovacijom su povrede dece u automobilima. Istraživači, vlasti i proizvođači uložili su zajednički napor da dođu do rešenja koje je identifikovala Vision Zero. Da li znate šta bi moglo biti rešenje? Da, reč je o sedištima okrenutim u suprotnom smeru od kretanja vozila! Vision Zero navodi da deca sa krhkim vratovima i neprikladno teškim glavama treba da putuju okrenuti u suprotnom smeru od kretanja vozila. A sve, kako bi izbegla teške povrede u slučaju sudara. Okretanje unazad je bilo od presudnog značaja, ključno za rešavanje problema povreda dece u saobraćaju.

Rad na zaštiti nikada ne može prestati

Nažalost, nemaju sve zemlje statističke podatke kao Švedska kada je reč o broju poginule i povređene dece u saobraćaju. Za nas u Axkidu je važno da roditelji širom sveta budu obavešteni o tome kako mogu zaštiti dete tokom putovanja. Informacije o bezbednoj vožnji u auto sedištima okrenutim u suprotnom smeru od kretanja vozila treba da se šire. Tako će roditelji moći da odaberu najbolje za svoju decu na osnovu pravih premisa. Jer, bez znanja o tome šta je bezbedno, nije moguće izabrati najsigurniju opciju.

Sa sedištem u Geteborgu, Axkid nastavlja rad na spasavanju života, razvijajući bezbedna auto sedišta i edukujući roditelje i sve zainteresovane širom sveta.

IzvoriVisionZero_191218 (elogin.se)

Vision Zero and ways to work – Trafikverket

Zašto dete u auto sedištu treba da bude bez jakne

Vision Zero

Vision Zero je strategija za eliminisanje smrtnih slučajeva i teških povreda u saobraćaju, uz povećanje bezbedne, zdrave, pravične mobilnosti za sve. To je nova vizija za bezbednost, koja počinje sa etičkim uverenjem da svako ima pravo da se bezbedno kreće u svojim zajednicama i da dizajneri sistema i kreatori politike dele odgovornost da obezbede bezbedne sisteme za putovanja.

Vision Zero prepoznaje da će ljudi ponekad praviti greške. Zato sistem puteva i srodne politike treba da budu dizajnirani da osiguraju da te neizbežne greške ne dovedu do teških povreda ili smrtnih slučajeva. To znači da se od dizajnera sistema i kreatora politike očekuje da poboljšaju okruženje na putu; politike (kao što je upravljanje brzinom); i druge povezane sisteme kako bi umanjili ozbiljnost sudara.

Vision Zero je multidisciplinarni pristup, koji okuplja različite i neophodne zainteresovane strane za rešavanje ovog složenog problema. U prošlosti, smislena, međudisciplinarna saradnja između lokalnih saobraćajnih planera i inženjera, kreatora politike i stručnjaka za javno zdravlje nije bila norma. Vision Zero priznaje da mnogi faktori doprinose bezbednoj mobilnosti – uključujući dizajn kolovoza; brzine; ponašanje; tehnologiju; politiku – i postavlja jasne ciljeve za postizanje zajedničkog cilja nula smrtnih slučajeva i teških povreda.

AXKID

Švedska ima dugu tradiciju u postavljanju kvantitativnih ciljeva bezbednosti u drumskom saobraćaju. Vision Zero je prvo primenjen upravo u ovoj državi. Švedska je od 1997. do 2009. godine uspela da smanji za 34,5% ukupan broj smtrnim slučajeva u saobraćaju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *